Óratípusok


Gerincjóga 

A gerincjóga órákon a törzsizmok (hátizmok, hasizmok, mellizmok) és a csípő izmai állnak a mozgás fókuszában, melyek teljesen kezdők számára is könnyen kivitelezhetőek. Az erősítő és nyújtó gyakorlatok segítségével erőre kap a test, javul a testtartás, és képes leszel az erősebb gyakorlásra.

Stresszoldó jóga

A stresszoldó jógán olyan gyakorlatokkal találkozhatsz, melyek segítenek feloldani az izmokban, ízületekben felhalmozott feszültségeket. A légző- és koncentrációs gyakorlatokkal, valamint a test szisztematikus ellazításával elősegítjük nem csak a fizikai test, hanem az elme ellazulását is. A stresszhelyzetektől megvédeni nem tudunk, de olyan gyakorlatokat sajátíthatsz el, melyek segíteni fognak a hétköznapi stresszoldásban.

Kismama jóga

A kismama jóga a hagyományos hatha jóga alapjain nyugszik. A gondosan kiválasztott és várandósok számára átalakított ászanák biztonságos mozgásformát biztosítanak mindhárom trimeszterben. A gyakorlás során javítunk az izmok feszességén és rugalmasságán, különös figyelmet fordítunk a gerinctáji szakasz és a medencealap környékére, amely fokozottabb terhelésnek van kitéve a várandósság és szülés, de még a gyermekágyas időszak alatt is. A rendszeres gyakorlás felkészíti a testet erre a megnövekedett igénybevételre.

Hatha jóga

A hatha jóga az egyik legismertebb jógairányzat. Az órák felépítése különböző lehet, de minden esetben tartalmaznak az ászanák (testgyakorlás) mellett különböző légzéstechnikákat (pránajáma), relaxációt, meditációt, esetleg mantrázást. A testgyakorlatokkal erőssé és rugalmassá tesszük a fizikai testet, a légző és koncentrációs gyakorlatokkal kiegyensúlyozzuk az idegrendszert, a relaxációval pedig oldjuk a testi és lelki feszültségeket. 

Nőijóga

A női jóga a hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség megőrzésére, helyreállítására. Olyan gyakorlatokat végzünk, melyek megerősítik a medencealapi izmokat és lazítják, oldják a csípő területén felhalmozódott feszültségeket, blokkokat. Egy nőijóga órán nincsenek elvárások, szabályok, ezért az aktuális lelki és fizikai állapotodra hangolódva gyakorolhatsz.

Egyéni jóga

Sokan vannak, akik nem szeretnek csoportos órára járni, egyéni odafigyelésre, személyre szabott gyakorlásra vágynak. De vannak olyanok is, akik eleinte, teljesen kezdőként  nem szeretnének bemenni csoportos órára, ezért néhány alkalommal magánórán vesznek részt.

Az egyéni órán az oktató figyelme csak egy emberre összpontosul, elemezve és beállítva az ászana (gyakorlat) minden lényeges elemét. Lehetőség nyílik arra is, hogy a felmerülő kérdéseket, nehézségeket azonnal orvosoljuk.

Az óra időtartama igény szerint 60 vagy 90 perc.

A magánórákat egyénileg vagy párosával tartjuk (pároknak, barátoknak...). 

A jógaórán nem erőltetünk semmit, mindenki a saját tempójában halad és fejlődik óráról órára. 

Oktató: Bara ( Időpont egyeztetés: Tel.: 06-30-355-3224)